پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سریع و سرراست اصلاح در دشت دریاسر
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1402
بازدید : 27141
نویسنده : خبرنامه

 

رامسر در غرب مازندران با برخورداری از جاذبههای منحصربهفرد طبیعی و تاریخی یکی از مناطق برتر کشور به لحاظ طبیعت گردی محسوب میشوند که سالانه پذیرای بیش از ۱۰میلیون مسافر و گردشگر از داخل و خارج کشور است. محوطه باستانی ماسوله از این نظر اهمیت دارد که اولین آثار صنعت فلزکاری یعنی ذوب آهن در آن کشف شده و همین اعتبار تاریخی باعث شده تا وارد فهرست آثار ملی کشور شود. راه خاکی و نامناسبی دارد این مکان به گفته محلی های منطقه احتمالا به دلیل مشکلات حقوقی زمین، ملک شخصی شده است و راه بسته شده است و امکان نزدیک شدن به دریاچه وجود ندارد. در آن روز صدای رگبار گلولهها از یک دستگاه خودرو لندرور به گوش میرسید که بسیجیان را به تیر بسته بود و این خاطره تلخ در شهر رامسر جاودانه ماند. اگر در روز های پیش رو بلیط اتوبوس لنگرود را خریداری کرده اید و به دنبال مکانی در نزدیکی این شهر هستید که زمانی را در آن با آرامش و لذت سپری کنید ساحل چمخاله بدون شک انتخاب درستی برای شماست. اگر به دنبال بازی و هیجان باشید، ساحل چمخاله مجموعهای از فعالیتهای هیجانانگیز آبی را ارائه میدهد. اگر به دنبال تفریحاتی هستید که آبی نباشید می توانید از دوچرخه سواری و هم چنین موتورسواری که مجتمع های تفریحی ساحل چمخاله در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید که قطعا هیجان آن کمتر از تفریحات آبی نخواهد بود. در سال های اخیر اتفاقات خوبی در این شهر رخ داده است که مسبب آن را می توان فعالیت های بخش شهرداری و هم چنین سرمایه گذاران بخش خصوصی آن دانست که به موجب آن باعث تغییرات چشمگیری در امکانات رفاهی و گردشگری این منطقه شده است.

#گردشگری استان #گلستان - #Golestan tourist در این قسمت از بام لاهیجان، آلاچیق های چوبی وجود دارد که می توانید درون آنها بنشینید و خستگی را از تنتان بیرون کنید.ساعت فعالیت تله کابین لاهیجان، از 8 صبح تا 8 شب است؛ البته در روزهایی که تعداد مسافران کم است، ساعتها کمی تغییر می کنند و زودتر بسته می شود. راس منار بسته به شکل ساقهی منار ، بصورت مربع، دایره یا هشت ضلعی ساخته میشده است. ازسری امکاناتی که در این ساحل برای عکاسی قرار گرفته است می توان به تونل هایی به شکل قلب قرمز اشاره کرد که این ها به صورت متوالی و پی در پی در سواحل چمخاله قرار گرفته اند و امکان گرفتن عکس های جذابی را از آن ها خواهید داشت. اگر می خواهید از تهران خود را به چمخاله برسانید و به بازدید از دیدنی های چمخاله بروید باید بدانید که از تهران تا چمخاله حدود 370 کیلومتر مسافت پیش رو دارید. برای سفر کردن و دیدن این ساحل بکر و بی نظیر ابتدا باید به شهر رشت که مرکز استان گیلان است وارد شوید و سپس حدود 50 تا 60 کیلومتر به سمت استان مازندران حرکت کنید تا بتوانید به شهرستان لنگرود برسید. «بهشت اردیبهشت ایران» لقب دشت دریاسر تنکابن است که در منطقه دوهزار با هر فصل رنگوبوی متفاوتی برای میزبانی از مسافران دارد. این دشت ترکیبی از همه جاذبه های طبیعی ایران نظیر رودخانه، کوه، جنگل و دشت گل میباشد که در صورت تمایل به تماشای گلهای زرد باید برنامه سفر خود را از انتهای فروردین تا انتهای اردیبهشت هر سال تنظیم کنید، در فصول گرم سال گردشگران برای استفاده از آب و هوای مطبوع و خنک به اینجا سفر میکنند که در ادامه معرفی جاذبه های طبیعی مازندران و در این پست با راهنمای بازدید از دشت دریاسر تنکابن اشنا خواهید شد، با این تودی همراه باشید.

شهر زیبای چاف و چمخاله بخاطر موقعیت مکانی خود، در تمام ایام سال پذیرای گردشگران و مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و هم چنین کشور های دیگری است که به این شهر سفر می کنند. اصلی ترین خصوصیتی که باعث شده ساحل چمخاله نسبت به دیگر سواحل دریای خزر متمایز گردد، تمیز بودن و کم خطر بودن آی می باشد. اصلی ترین دلیل شهرت رودخانه چمخاله پرآب بودن آن می باشد. جنگل فندقلو که یکی از جاهای دیدنی آستارا و جاذبه های دیدنی گردنه حیران می باشد، به دلیل دارا بودن مراتع و دشت های بکر در میان طبیعت گردان نیز بسیار محبوب است و محل بسیار مناسبی برای کمپینگ و استراحت در فصل بهار و تابستان می باشد. اما اگر علاقمند به مسافرت در زمانی هستید که آب و هوای مطلوبی را به همراه داشته باشد زمان مناسب برای بازدید از این ساحل در فصل های بهار و بخصوص تابستان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر قصد کمپینگ در این منطقه را دارید، باید تمامی لوازم موردنیاز را آماده کرده و به همراه ببرید. در صورتی که قصد سفر از تهران به اصفهان را دارید میتوانید بلیط هواپیما تهران اصفهان را به صورت آنلاین از گت بیلیت خریداری کنید. کمی در این مسیر که به حرکت خود ادامه دهید، تابلوهای راهنمایی را خواهید دید که شما را برای رسیدن به جزیره فلامینگو هدایت می کنند. اگر می خواهید به سمت جزیره فلامینگو که یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری چمخاله به حساب می آید، بروید می توانید خود را به چمخاله برسانید و از آنجا به سمت میدان چمخاله حرکت کنید. لنگرود، لاهیجان و رودسر را می توان نزدیک ترین شهرستان ها به شهر چاف و چمخاله معرفی کرد که هر کدام دارای جاذبه های خاص و شگفت انگیز خود هستند. اقامت کوتاه مدت، هر چند یک روز یا چند ساعت باشد، برای گردشگران و مسافران بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

بخش دیگر این سواحل نیز به ورزش و بازی های گروهی مثل والیبال و فوتبال اختصاص داده شده و هم چنین بخش دیگری از سواحل چمخال، برای مسافران و گردشگران علاقمند به اسب سواری در نظر گرفته شده است. این ساحل دیدنی که بعد از بندر انزلی سرآمد جاذبه های توریستی استان گیلان قرار گرفته است علاوه بر نمای چشمگیر دریای خزر در کنار خود، مناظر طبیعی مثل کوهستان و مزرعه های سرسبز و وسیعی نیز دارد که بر زیبایی ساحل چمخاله افزوده است. جاذبه های طبیعی و بسیار زیبایی در گیلان به ثبت رسیده اند که هر کدام از جذابیت های منحصر به فردی برخوردارند. ویلاهای استان گیلان آنقدر متنوع هستند که در نقطه نقطه این استان با هر رنج قیمت و متناسب با هر سلیقه ای وجود دارند. وی بعداً از نمایی از ورسک بر روی جلد کتاب خود ، خاطرات یک مهندس دانمارکی ، که در سال 1350 منتشر شد ، استفاده کرد. برای اینکه بتوانند مصالح ساخت پل را از یک طرف کوه به طرف دیگر ببرند، کابلی به دو طرف دره وصل کردند. ساحل چمخاله از کم خطرترین و زیباترین و مجهزترین سواحل کشور است که در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از طرف وزارت کشورانتخاب گردید.

تنوع گونههای جانوری در این پارک از یک طرف و وجود گونههای بیشمار گیاهی از طرف دیگر باعث شده است تا پارک گلستان راه خود را به فهرست پارکهای میراث جهانی یونسکو باز کند و در این سازمان به ثبت برسد. مساحت این جنگل حدود ۸۰ هکتار است و گونههای مختلف گیاهی در دل خود جای داده است. موزه گیاهان دارویی با کاشت بالغ بر ۲۵۰ گونه گیاه ژنتیک ارزشمند در ایران ، به تولید و عرضه محصولات گیاهی و دارویی اقدام کرده و محصولات خود را به کشورهای مختلف جهان صادر می کند درمجموع ، روستای کندلوس به دلیل وجود موزه مردم شناسی ، موزه گیاهان دارویی ، جاذبه های کوهستانی و ییلاقی و دارا بودن مراکز اقامتی و خدمات گردشگری ، از شهرت فراوان برخوردار است. اینجا از جاهای دیدنی لنگرود و بهترین دیدنی های چمخاله در حوالی روستاهای اطراف چمخاله قرار دارد، فاصله رشت تا ساحل چمخاله ۶۸ کیلومتر معادل ۷۵ دقیقه، فاصله لاهیجان تا ساحل چمخاله ۲۵ کیلومتر معادل ۳۶ دقیقه رانندگی بدون توقف و ترافیک می باشد، ساحل چمخاله به عنوان دومین منطقه توریستی گیلان شناخته می شود که همچنین در سالهای اخیر لقب زیباترین ساحل این استان را از آن خود کرده است ، با افزایش تعداد گردشگران در این ناحیه مسولین امکانات رفاهی و تفریحی خوبی نظیر سایت های ماهیگیری ، قایق سواری ، جت اسکی ، قایق بادی ، فلای بورد ، شاتل آبی ، زمین های والیبال و فوتبال ، مسیر دوچرخه سواری ساحلی و پیست های اسب دوانی تعبیه شد تا امروزه یک تفریح جذاب را پیش پای شما قرار دهد . در این پارک جنگلی امکاناتی از قبیل آلاچیق، باربیکیو، سرویسبهداشتی و یک کافه کوچک برای خوراکی و نوشیدنی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. این جاده یکی از زیباترین جادههای جنگلی ایران است. البته درکنار کار کشاورزی نیز درآمد خوبی از بخش گردشگری این شهر نیز دارند.

مردمانی که در این شهر بندری زندگی می کنند علاوه بر کار در کنار شالیزار های خود به کاشت صیفی جات و میوه هایی مثل کدو هندوانه نیز مشغولند. نمک آبرود یکی از شهرهای ساحلی در مازندران است که علاوه بر تجربه دریا شما را به تفریحات مختلفی مثل تلهکابین، شهربازی، پینت بال، پیست دوچرخهسواری، زمین اسکیت، موتور چهارچرخ، زمین تنیس، زیپلاین، پرواز با هواپیمای دونفره و… برای دسترسی به روستای سلیم چاف می توانید از جاده ساحلی اقدام نمایید. روستای شوراب آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی دارد که هرکدام از آنها در میان طبیعت سرسبز این روستا، مناظری چشمنواز را به نمایش میگذارند. موزه تاریخی و فرهنگی کندلوس در ساختمانی با معماری سنتی و بومی بنا شده که از بخش های مختلفی تشکیل شده و و اشیاء قدیمی و تاریخی در غرفه هایی در زیرزمین و همکف موزه به معرض نمایش گذاشته شده است. برای مثال از شهر چمخاله به عنوان یک پایگاه اساسی دریایی و هم چنین یک کارخانه بزرگ کشتی سازی برای گسترده کردن تجارت های دریایی ایران با سایر کشورها و هم چنین شکست مردمان تاتار بخش شرق مازندران استفاده می نموده است. آنچه ساحل چمخاله گیلان را در میان سایر سواحل گیلانی منحصر به فرد می کند تماشای شانه های سترگ کوه های بلند، طبیعت سرسبز پای کوه و مزارع گسترده و وسیع این ساحل توریستی می باشد. اما اگر می خواهید بدانید که چه فصلی بهترین زمان سفر به چمخاله است و می توانید از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید، بهتر است بدانید نیمه اول سال به خصوص فصل بهار بهترین زمان سفر به چمخاله می باشد.

به چشمه ها علاقه دارید و می خواهید به جایی سفر کنید که چشمه داشته باشد؟ این روستا دارای هوایی درجه یک و خنک است و با داشتن رودخانه و چشمه های زیبا، مکان خوبی برای اتراق کردن و صرف یک غذای خوشمزه می باشد. گفتنیاست این منطقه زیبا و خوشوهوا یک مکان مناسب برای برپایی کمپ در شیرگاه است. همچنین فضای رستوران بسیار تمیز بوده و با توجه به کیفیت مناسب غذاها از قیمت مناسبی برخوردارند. همچنین ویلاهای مجلل و مجللی ساخته شده است که گزینه های اقامتی مناسبی محسوب می شوند. منطقه گالشکلام یکی دیگر از جاذبه های دیدنی چمخاله می باشد که طبیعتی بسیار زیبا و بکر دارد. اگر بخواهیم از زیبایی های چمخاله صحبت کنیم، به سادگی نمی توان از دیدنی های چمخاله گذشت. از آنجایی که شهر چمخاله یکی از شهرهای زیبای شمالی است و شهرهای شمالی در تمام فصول زیبا هستند، شهر چمخاله نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این شهر هم در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. هم اکنون این شهر پذیرای غیربومیان زیادی است که در این شهر، اقدام به خرید یا ساخت ویلا کرده اند و در ایام مختلف سال برای تفریح به چمخاله سفر می کنند. بنابر اسناد تاریخی یافت شده نادرشاه افشار برای مبارزه با تاتارهای شرق مازندران شهر چمخاله را برای ایجاد پایگاه نظامی انتخاب کرده بود. این منطقه تاریخی به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد، همواره مورد توجه حاکمان دوره های مختلف ایران بوده است.نادرشاه افشار یکی از پادشاهان ایران بوده که ۲۷۷ سال قبل برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و توسعه تجارت دریایی، بندر چمخاله را به منظور ایجاد پایگاه دریایی و کارخانه کشتی سازی انتخاب کرد. این بنای منحصر به فرد در کنار ابنیهای چون دُل کینگه، قلعه چِلدَر، قلعه گَردن، برج رَواتسر از ویژگیهای مشترکی سخن میگوید، که میتوان دوره همه این ابنیه را به اواخر ساسانی مرتبط دانست.

قلعه مارکوه یکی از جاذبههای تاریخی جنگ دالخانی است که بازدید از این قلعه تاریخی به هر گردشگری توصیه میشود قلعه سنگی و تاریخی مارکوه در دوره پیش از اسلام و قرن سه احداث شده است. نام خوش مضمون لیلاکوه که گویا هر بیینده ای را مجذوب و شیفته ی خود می نماید خبر از یکی دیگر از جاذبه های حیرت انگیز ساحل چمخاله گیلان می دهد. در هر فصل از سال این ساحل دیدنی زیبایی خاص خود را دارد. پارک جنگلی جواهرده که با نام بوستان جنگلی صفارود نیز شناخته می شود، در ۹ کیلومتری جاده جواهرده قرار داشته و رودخانه زیبایی را در قلب خود جای داده است که از کوه سماموس سرچشمه میگیرد. ويژگي ها قلعه مارکوه رامسر بر روي کوهي به همين نام واقع شده است، مي توان از ظاهر بناي کنوني اين قلعه حدس زد که قدمت بالايي دارد. دریاچه قو در رامسر و در جاده جواهرده واقع شده است. آب آشامیدنی جواهرده از چندین چشمه با نام های سلیمان، برشی و کوه کنین که در این منطقه وجود دارد تامین می شود. اینجا آلاچیق هایی هست که در آن می توانید استراحت کنید و از دکه های کنار آن، سوغاتی ها و صنایعدستی شمال ایران را بخرید.اما خیلی ها به فکر اجاره ویلا درجواهرده هستند و دوست دارند چند روزی را در روستای جواهرده بمانند. این دریاچه متاسفانه شخصی هست وامکان ورودبه آن راندارید. اگر در فصل تابستان و کم آبی دریاچه به این منطقه سفر کنید، تنههای بیرون زده از آب را در قسمتهایی از دریاچه خواهید دید که مناظر جالبی را خلق کردهاند. شهر ساحلی چاف و چمخاله تاریخچه جالبی دارد و یکی از بندرهای مهم ایران در گذشته است. یکی از اصلی ترین جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد و بر زیبایی روستای سلیم چاف چمخاله افزوده است، جاده ای ساحلی است که میان رودخانه و دریا قرار داشته و از بین شالیزارهای سرسبز می گذرد.

این ساحل یکی از قدیمی ترین سواحل دریای خزر بوده که پیش از انقلاب بسیار رونق داشته به صورتی که پلاژها و ویلاهای بسیار زیبایی در آن وجود داشت. این یعنی جزو باستانی ترین جنگل های دنیا بر روی زمین به شمار میرود. گاهی میتوان بهترین ربانار یا دوغ محلی را از دستان، دست فروشانی که در میان انبوه درختان سربه فلک کشیده این جنگل نشستهاند خریداری کرد. اگر اهل آبشارگردی در دل جنگل های انبوه گلستان هستید، این مطلب را از دست ندهید. خیلی از گردشگرها برای قایقسواری در دریاچه به جنگل کشپل میآیند. دریاچه قو یکی از معروفترین دریاچه های رامسر است. این شهر از شمال غرب به محلههای آخوند محله، شاه منصور و رضی، از شمال به نرگس باغ، از شرق به امامزاده، از جنوب شرق به چهلدستگاه و دانش آموز، از جنوب به نور بخش، از جنوب غرب به دانشگاه و از غرب به گنگدره، مطهری و اشکونکوه محدود شده است و با شهرهای تنکابن، کتالم و ساداتشهر، عباس آباد، رودسر، چابکسر، کلاچای، رانکوه، املش، معلمکلایه و زرآباد مجاورت دارد. استان گیلان که نام آشنای آن با سبزی و طراوت و بوی نم باران تلفیق شده است استانی در شمال کشور و در مجاورت ساحل زیبا و روحبخش دریای خزر قرار دارد. برای اینکه مسیر این آبشار را گم نکنید می توانید نام آبشار دودوزن را از طریق اپلیکیشن های مسیریاب جی چی اس جستجو کنید تا بتوانید راحتر این آبشار را پیدا کنید. برای استفاده بهتر از محیط این جنگل، در ساعات اولیه صبح وارد جنگل شده و قبل از تاریکی هوا، منطقه را ترک کنید تا با مشکلاتی همچون پیدا نکردن مسیر، روبهرو نشوید.

به سبب نزدیکی به دریا و جنگل، تغییرات دما در این منطقه خیلی زیاد نیست. همانطور که گفته شد شهر چمخاله در نزدیکی شهر لنگرود قرار دارد و در گذشته از توابع این شهر بوده است اما در سال 1388 این شهر توانست از بخش شهرستان لنگرود نیز مجزا و مستقل گردد و شهرداری مرکزی برای خود داشته باشد. شهر چاف و چمخاله در سال ۱۳۸۸ توانست از لنگرود مستقل شود و شهرداری مرکزی خود را داشته باشد؛ این مسئله توانست باعث توسعه سریع تر این شهر ساحلی شود. شهر چاف و چمخاله یکی از شهر های استان گیلان است که در نزدیکی شهر لنگرود قرار دارد و ساحلی که در آن قرار گرفته، نیز به همین نام، نامگذاری شده است. این روستا در کنار دریای خزر قرار داشته و به واسطه نی زار و رودخانه ای که از آن عبور می کند، بسیار زیبا و تماشایی می باشد. شهرستان لنگرود نیز در گیلان، یکی از استان های شمالی که در کنار دریای خزر قرار گرفته، واقع شده است. در واقع چمخاله نیز به معنای انشعاب یافته از رود ها و رود خانه های مختلف است. مسیر این رود پیچ در پیچ در بین درختان دالخانی منظره بسیار دلنشینی ایجاد میکنه.

بخاطر پرطرفدار بودن این آبشار بین گردشگران و توریستان، امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و بوفه مواد غذایی احداث شده است. این ساحل ماسه ای که یکی از زیبا ترین ساحل های ایران است، سالانه بخاطر امکانات خوبی که در اختیار گردشگران خود قرار می دهد، توانسته میزبان بسیاری از توریست های خارجی و مسافران ایرانی باشد. یکی از رستوران هایی که در چمخاله قرار دارد و غذاهای بسیار خوش طعم و لذیذی را در اختیار مشتریان قرار می دهد رستوران ضیافت می باشد. در ادامه لیستی از این مقاصد را در اختیار شما قرار میدهیم. در این دریاچه خدمات سرگرمی مانند قایقهای پدالی برای گردشگران فراهم شده است تا یک گشتوگذار لذت بخش را در آن تجربه کنند. نزدیکی این جنگل به تهران سبب جذب گردشگران زیادی به این منطقه در طول سال میشود. سه هزار در شهرستان تنکابن، یکی از زیباترین جنگل های مازندران محسوب میشود. برای رفتن به مازندران میتوان سه محور کندوان، فیروزکوه و هراز را انتخاب کرد. در نزدیکی آبشار روحنواز دودوزن، تفریحات دلپذیر، مهیج و آرامشبخشی را میتوان تجربه کرد. البته این پیام را به کرات در طول مسیر میبینید. به پای آبشار که برسید، تصویری خیرهکننده و تماشایی میبینید. این ناحیه از زیباترین و عمیقترین درههای ژرف و پر شیب و تپه ماهورها بهره مند است و همین امر سبب شده است تا به عنوان تفرجگاه و محل تفریح مردم شناخته شود؛ در خصوص این منطقه باید یادآور شد که پارک ملی تندوره از بهترین زیستگاهای جانوران وحشی به ویژه قوچ و میش اوریال میباشد. شکل متفاوت این آبشار، به سنگهایی برمیگردد که بر اثر رانش زمین شیب تند کوه را پر کردهاند و آن را از شکل دائمی یک آبشار تغییر دادهاند. قسمت درونی گنبد: این قسمت نیز از جنس آجر معمولی بوده و به شکل نیم تخم مرغی است.

برجها مکانی بودهاند که نگهبانان را از باد و بوران و سرمای زمستان محافظت میکردند. وجود تالاب زیبا که نمایش پرواز پرندگان مهاجر را بر فراز ساحل در فصول مهاجرت و کوچ نشینی به نمایش می گذارد نمونه ای از جاذبه های حیرت انگیز ساحل چمخاله گیلان می باشد. این آتشکده به دلیل معماری ویژه که نمادی از معماری بناهای قرن نهم هجری را به نمایش میگذارد، شهرت دارد. مارکوه از جاده ساحلی کاملا پیداست و خودنمایی می کند و گویی فراخوان خود را اینگونه نمایش می دهد. در سال 1390 وزارت کشور به سبب وجود امکانات و تجهیزات ساحلی و نیز خطرات کمی که این ساحل دارد ساحل چمخاله گیلان را به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب نمود. همچنین فاصله نزدیک به دریا و وجود یک رود بسیار بزرگ با عمق ۶ متر توانسته جذابیت این شهر تاریخی را برای گردشگران و مسافران، دوچندان کند.شهر چمخاله را به عنوان دومین قطب توریستی و گردشگری استان گیلان، آن هم پس از بندر انزلی می شناسند و حتی توسط وزارت کشور در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان گیلان هم شناخته شد. تلفیق زیبایی های سرسبز چاف با ساحل چمخاله گیلان اهمیت آن را در نگاه گردشگران دو چندان نموده است. شهر لنگرود یکی از شهر های سرسبزی است که زیبایی چشمگیری آن در جاذبه های گردشگری بی نظیر آن خلاصه شده است. بسیاری از موارد دیگری در این خطه ساحلی قرار دارد که منحصر به فرد بوده و مجموعه ی این گزینه ها توانسته ساحل چمخاله گیلان را به دومین قطب گردشگری تبدیل نماید. در جاده ساحلی به مسیر خود ادامه دهید و پس از پشت سر گذاشتن پارک توسکا، این جاده شما را به روستای زیبای سلیم چاف که از دیدنی های چمخاله به شمار می رود می رساند. مناظر بکر ساحلی به شما ذوق کشف یک طبیعت نوشکفته را می دهد که گویا تا به اکنون شما اولین نفری هستید که برایتان میزبانی می کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال با راننده لطفا از صفحه ما بخواهید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: